Ponad 700 uczniów w 3. edycji projektu „Ferie z ekonomią”

Uczniowie z woj. mazowieckiego i dolnośląskiego, którzy jako ostatni rozpoczęli ferie, dołączyli do uczestników tegorocznej edycji projektu edukacji ekonomicznej „Ferie z ekonomią”. Zajęcia to nie tylko szansa na zimową przygodę w szkole, ale przede wszystkim niepowtarzalna okazja, aby zdobyć wiedzę ekonomiczną – niezbędną w każdej dziedzinie czekającego ich dorosłego życia.

Projekt „Ferie z ekonomią” to dodatkowe zajęcia dla uczniów, obejmujące m.in. podstawy przedsiębiorczości, bankowości (w tym produkty bankowe) oraz sposoby planowania i zarządzania budżetem domowym. Młodzież pozna również zadania Narodowego Banku Polskiego i rolę pieniądza w gospodarce narodowej, a także przygotuje projekt własnego przedsięwzięcia biznesowego. W projekcie realizowanym już po raz trzeci przez Fundację Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej udział biorą uczniowie klas VII i VIII z 50 szkół podstawowych z obszarów wiejskich z całej Polski.  
Zajęcia trwają jeden tydzień ferii zimowych i są prowadzone przez nauczyciela wspólnie ze studentem. W tym czasie uczniowie m.in. poprzez gry i zabawy poznają narzędzia ekonomiczne, które umożliwiają im lepszy start w dorosłe życie. Z kolei w okresie dwóch miesięcy od zakończenia ferii młodzież, pod opieką nauczyciela, przygotuje pracę projektową, którą będzie model biznesowy przedsięwzięcia w społeczności lokalnej. Wszystkie projekty zostaną poddane ocenie konkursowej, a autorzy zwycięskich prac w nagrodę przyjadą do Warszawy, gdzie wezmą udział w warsztatach ekonomicznych oraz odwiedzą Centrum Pieniądza NBP im. Sławomira Skrzypka.
– Kreatywna praca zespołowa, gry i zabawy ekonomiczne, wizyta w banku i u lokalnego przedsiębiorcy – zajęcia w ramach projektu „Ferie z ekonomią” zostały zaplanowane tak, aby nauka podstaw ekonomii i przedsiębiorczości była dla uczniów ciekawą przygodą. Udział w projekcie to również szansa na zdobycie nowych kompetencji i umiejętności, niezbędnych w dorosłym życiu, ale także zyskanie pewności siebie i przygotowanie się do podejmowania pierwszych kluczowych decyzji. To niezwykle ważne dla młodych ludzi z obszarów wiejskich, przed którymi wybory związane z ich przyszłą edukacją oraz pracą zawodową, zazwyczaj już poza obecnym miejscem zamieszkania – mówi Krzysztof Podhajski, prezes zarządu Fundacji Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.

Do 3. edycji projektu „Ferie z ekonomią”, realizowanej na terenie całej Polski, zostało zakwalifikowanych 50 szkół podstawowych. Projekt ten to wynik wieloletnich doświadczeń Fundacji EFRWP związanych z realizacją programów edukacji ekonomicznej skierowanych do młodzieży. Projekt „Na Własne Konto” (2011-2017) stanowił uzupełnienie i poszerzenie podstawy programowej przedmiotu wiedza o społeczeństwie w gimnazjum. Wzięło w nim udział ponad 10 tysięcy uczniów z gimnazjów położonych na terenach wiejskich w całej Polsce. Nowy projekt „Ferie z ekonomią” został zainicjonowany w 2017 roku i jest dostosowany do nowej podstawy programowej oraz nowej grupy uczestników, jakimi są uczniowie klas 7 i 8 szkół podstawowych. Materiały dydaktyczne zostały przygotowane przez ekspertów i wykładowców Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Więcej informacji o projekcie: www.feriezekonomia.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *