Polskie smaki coraz bardziej popularne w Izraelu

„Polskie produkty spożywcze i kosmetyczne cieszą się w Izraelu bardzo dobrą opinią, skutecznie konkurując jakością i ceną z międzynarodowymi markami a Izraelczycy aktywnie ich poszukują” – mówi Anna Lengiewicz, Prezes Polsko-Izraelskiej Izby Gospodarczej.

„W Izraelu kwitnie rynek gastronomiczny, a duża różnorodność demograficzna sprawia, że Izraelczycy są otwarci na wiele nowych produktów oraz ciągle rośnie potrzeba nowych dostawców” – dodaje Lengiewicz.

Na ciągłe zainteresowanie polskimi produktami, według Polsko-Izraelskiej Izby Gospodarczej, ma wpływ ostatni wzrost turystyki pomiędzy Polską a Izraelem. Izraelczycy poznają nasze produkty i szukają ich po powrocie do domu.

Według danych Polsko-Izraelskiej Izby Gospodarczej i Eurostatu wartość polskiego eksportu do Izraela, choć stanowi on mniej niż 3% ogólnego polskiego eksportu, stale rośnie i w roku 2017 przekroczyła 600 milionów dolarów. W ciągu ostatnich dwóch lat znacząco, bo ponad trzykrotnie, wzrósł eksport mięsa, a ponad dwukrotnie – produktów mleczarskich. Izraelczycy chętnie kupują również polskie napoje, ocet i alkohol. Eksport tych artykułów w ubiegłym roku wart był niemal 25 milionów dolarów. Rośnie również eksport z Izraela do Polski. Jego wartość w roku 2017 wyniosła 250 milionów dolarów. W porównaniu z rokiem poprzednim wzrosła o 8%.

Izrael – droga do Azji

Nawiązywanie partnerskiej współpracy z przedsiębiorstwami izraelskimi jest obopólnie korzystne. Izrael może być furtką dla polskich przedsiębiorców, chcących eksportować swoje produkty do Azji, zwłaszcza na Daleki Wschód, izraelskie produkty mogą zaś przez Polskę trafić na inne rynki wewnątrz Unii Europejskiej. Płynność wymiany handlowej ułatwia umowa handlowa między UE a Izraelem, obowiązująca od roku 1975.

Jak eksportować do Izraela? Zaproszenie na seminarium

Aby nasi producenci mogli w pełni wykorzystać otwarcie się Izraela na polskie produkty,
Polska Agencja Inwestycji i Handlu, wraz z Polsko-Izraelską Izbą Gospodarczą, organizują seminarium pod tytułem „Ekspansja na rynek izraelski w praktyce”, które odbędzie się 10 maja 2018 roku w Centrum Informacji Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu przy ulicy Bagatela 12 w Warszawie. Jest ono skierowane głównie do przedsiębiorców z branży rolno-spożywczej i kosmetycznej, chcących eksportować na rynek izraelski.

Seminarium zostanie otwarte przez Jadwigę Emilewicz, Minister Przedsiębiorczości i Technologii oraz Tomasza Pisulę, Prezesa Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Część teoretyczna będzie uzupełniona praktycznymi case studies oraz możliwością indywidualnych rozmów z przedstawicielami instytucji oferujących narzędzia wspierające eksport na zagraniczne rynki, takich jak np. procedury uzyskania certyfikatów koszerności czy certyfikatów dla kosmetyków.

Udział w seminarium „Ekspansja na rynek izraelski w praktyce” jest bezpłatny.

Należy się na nie zarejestrować pod adresem: https://www.paih.gov.pl/seminarium_Izrael

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *