Pierwsza w Polsce przyczepa Jumbo wyposażona w system hamowania EBS

Na podlaskie drogi wyjechało właśnie pierwsze w Polsce JUMBO 10010 D wyposażone w system hamowania EBS.

W marcu br do Gospodarstwa Rolnego Państwa Wildowiczów na Podlasiu została dostarczona pierwsza w Polsce przyczepa zbierająca JUMBO 10010 D wyposażona w najnowocześniejszy system hamowania EBS oraz wagę. Maszyna jest już trzecią przyczepą Pöttinger w tym gospodarstwie. Wcześniej pracowały już tu TORRO 5100 i JUMBO 7120. Nowy nabytek zostanie wykorzystany do zbioru traw i kukurdzy łącznie z ponad 1000 hektarów w sezonie we własnym gospodarstwie jak i usługowo. Przyczepa dodatkowo jest wyposażona w wagę

Zastosowanie programu stabilizacji (RSP) zapewnia przy manewrze skręcania i zachodzenia przyczepy w wąskim zakręcie lub przy dużej prędkości jazdy stabilność i bezpieczeństwo: funkcja RSP hamuje przy zagrożeniu wywróceniem automatycznie określone koła pojazdu i zapewnia w ten sposób możliwie stabilną jazdę.

Szczególne rozwiązania techniczne

Cała jednostka sterowania, jak również system czujników stanowią jedną zwartą konstrukcję, przy czym sygnał załadunku resorowania hydropneumatycznego jest bezpośrednio przekształcany w sygnał elektryczny.

Duży zakres napięcia od 8-32 Volt uniwersalny dla wszystkich ciągników.

Bezpieczeństwo dzięki specjalnemu zasilaniu: przy zakłóceniach w dostawie prądu przez puszkę ABS: zapewnienie działania elektronicznego pomiaru ciężaru i systemu ABS, lecz nie funkcji RSP.

Hamulec sprężynowy wraz z zaworami stanowi wyposażenie seryjne w podwoziach z system hamulcowych EBS i RSP.

Przyczepy wyposażone w moduł hamulcowy EBS mogą być ciągnione przez ciągniki z ABS, EBS albo przez ciągniki z tradycyjnymi hamulcami. Do działania systemu potrzebna jest wtyczka ISO7638 (gniazdo ABS) w ciągniku, aby zapewnić stały zasilanie i działanie systemu ostrzegania TEBS G2.1.

Zalety inteligentnego systemu hamowania są oczywiste:

Większe bezpieczeństwo z systemem hamowania EBS.

Zintegrowany program stabilizacji RSP.

Precyzyjne i równomierne regulowanie ciśnienia hamulcowego.

Zmniejszone zużycie opon.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *