Nowe funkcje dla przyczep wielozadaniowych i przyczep do transportu sieczki CARGOS

Dzięki nowym możliwościom wyposażenia CLAAS na sezon 2021 zwiększa zakres zastosowań, wydajność i komfort obsługi swoich przyczep wielozadaniowych i przyczep do transportu sieczki.

Do wszystkich nowych modeli przyczep samozbierających CARGOS oraz przyczep do transportu sieczki z wyposażeniem BUSINESS dostępny jest nowy uniwersalny terminal sterujący CEMIS 700, kompatybilny z systemem ISOBUS. W roli terminalu obsługowego CEMIS 700 zastępuje terminal COMMUNICATOR II. Wygodną obsługę gwarantuje 7-calowy kolorowy wyświetlacz o wysokim kontraście, z funkcją dotykową i automatycznym przełączaniem trybu dzień i noc, 10 podświetlanych klawiszy stałych oraz regulator obrotowo-przyciskowy. Wyposażenie obejmuje również wejście kamery dla obrazów w czasie rzeczywistym z maksymalnie dwóch urządzeń, zgodność z ISO 11783, a także funkcje Aux-O i Aux-N oraz UT1 i UT2.

ZOBACZ FOTOGALERIĘ

Kolejną nowością są nadstawki burt do przyczepy wielozadaniowej CARGOS 8400. Zwiększają one pojemność skrzyni ładunkowej zgodnie z normą DIN o 2,5 m3 – aż do 38 m3. Poprzez sprawdzone rozwiązania przyczep serii CARGOS, takie jak znane ze swojej żywotności podwójne noże CLAAS oraz mocno obniżony hydrauliczny przenośnik w podłodze, CLAAS oferuje w tym segmencie bardzo kompaktowy, a jednocześnie niezwykle wydajny pojazd dla gospodarstw oraz przedsiębiorstw usług rolniczych.

Dla przyczep do transportu sieczki serii CARGOS 700 firma CLAAS oprócz sterowania nadążnego i elektroniczno-hydraulicznego sterowania wymuszonego oferuje teraz również mechaniczno-hydrauliczne sterowanie wymuszone. Dzięki temu układ sterowania wymuszonego, który dotychczas był zarezerwowany wyłącznie dla konfiguracji BUSINESS, można zastosować także w przyczepie CARGOS 700 w wersji wyposażenia TREND.

Mechaniczno-hydrauliczny układ sterowania wymuszonego działa na zasadzie wypierania z jednym (tandem) lub dwoma (tridem) siłownikami hydraulicznymi na dyszlu i zespołem hydraulicznym z akumulatorami ciśnieniowymi o dużej pojemności jako zabezpieczenie przeciążeniowe. Siłowniki hydrauliczne są zamocowane po stronie ciągnika na kulach Scharmüller 50, a każdy z nich jest wyposażony w solidne, przykręcane zabezpieczenie najazdowe. Dostępne są również wychylne podpory dla siłowników hydraulicznych. W podwoziach tandem skrętna jest ostatnia oś, a w podwoziach tridem – pierwsza i ostatnia. Podczas pracy układ sterowania wymuszonego funkcjonuje niezależnie od ciągnika i nie wymaga stałego połączenia. Ponadto działanie systemu odbywa się bez elektroniki. Hydrauliczno-mechaniczna zasada działania zapewnia chroniące glebę manewrowanie oraz stabilność toru jazdy osi nadążnej zarówno na równym terenie, jak i na zboczach.

Do pracy układu sterowania wymuszonego wymagany jest zaczep ciągnika zgodny z normą ISO 26402.

CLAAS

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *