New Holland wprowadza ciągniki T5 z dodatkową dawką mocy

Nowe ciągniki T5 należą do segmentu wielofunkcyjnych ciągników użytkowych o mocy od 80 KM do 120 KM. Wyposażono je w nowy, udoskonalony silnik 4-cylindrowy o zwiększonej pojemności skokowej 3,6 litra, który zapewnia większą moc i wyższy moment obrotowy. Ponadto jego maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy niższych obrotach (1300 obr./min), co przekłada się na dynamiczną reakcję na pedał gazu. Zgodność z normą Stage V zapewnia mu opracowane przez FPT Industrial opatentowane rozwiązanie Compact HI-eSCR2. System ten stanowi połączenie w jednym elemencie katalizatora utleniającego (DOC), systemu filtracji cząstek stałych i układu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR). Niski poziom recyrkulacji spalin (poniżej 10%) pozwala na zoptymalizowane spalanie i niewielkie wymiary układu SCR. Wszystkie komponenty układu neutralizacji spalin zamknięto w jednej, kompaktowej obudowie pod maską ciągnika, co zapewnia operatorowi doskonałą widoczność, a ciągnikowi niezbędną zwrotność. System Compact HI-eSCR2 jest bezobsługowy; przez cały cykl eksploatacji nie wymaga wymiany komponentów ani czyszczenia mechanicznego. Udoskonalony układ hydrauliczny i elektryczny to łatwy dostęp do wszystkich punktów serwisowych, włącznie z filtrami silnika, które umieszczono po tej samej stronie ciągnika, co przekłada się na lepszą i szybszą obsługę serwisową.

Oscar Baroncelli, New Holland Global Head of Tractors, oznajmił: „Ta seria uniwersalnych ciągników pozostaje wierna swojemu bogatemu dziedzictwu, wciąż bowiem stanowi idealne rozwiązanie w przypadku gospodarstw hodowlanych i mieszanych, których właściciele poszukują wszechstronnego, zwrotnego i kompaktowego ciągnika cechującego się najlepszą w swojej klasie wydajnością i efektywnością, a jednocześnie komfortem i łatwością obsługi, z myślą o szerokim zakresie zastosowań”.

T5 Utility: największa wszechstronność w kompaktowym wydaniu, teraz z większą dawką mocy

T5 Utility to doskonały, wysoce wszechstronny ciągnik, który sprawdzi się również przy obejściu, podczas prac z ładowaczem czołowym czy obsługi przednich lub tylnych narzędzi oraz podczas zastosowań transportowych.

Nowa gama T5 Utility to większe osiągi dzięki silnikowi Stage V dysponującemu dodatkowymi 5 KM mocy i o 10% wyższym momentem obrotowym, którego wartość maksymalna jest teraz osiągana przy niższych obrotach. Przestronna kabina VisionViewTM zapewnia operatorowi najwyższy komfort pracy. Znaczne przeszklenie i smukła konstrukcja słupka oznaczają doskonałą widoczność, a duże okno dachowe pozwala na bezproblemową obserwację ładowacza w podniesionej pozycji. Intuicyjne i ergonomicznie rozmieszczone elementy sterowania zwiększają komfort operatora i zmniejszają jego zmęczenie podczas długich dni pracy.

T5 Utility to idealny ciągnik do intensywnych zadań z ładowaczem dzięki dużej osi klasy 1.5, która zapewnia większy udźwig oraz dzięki szerszej tylnej tulei, która pozwala na stabilniejszą obsługę ładowacza. Zaawansowany dżojstik z przełącznikiem Dual Command oraz obsługą 3., 4. i 5. funkcji ładowacza czołowego, a także funkcji wysprzęglania zapewnia kierowcy pełną kontrolę podczas obsługi ładowacza czołowego.

Ciągniki T5 Utility mogą poszczycić się imponującym udźwigiem tylnym wynoszącym nawet 4 400 kg, a trzybiegowy WOM obsługujący tryb ECO i prędkość jazdy to doskonała wszechstronność i oszczędność paliwa.

T5 Electro CommandTM: Zgodność z normą Stage V pomimo większej mocy i wyższego momentu obrotowego

T5 Electro Command otrzymał również dodatkową dawkę mocy w modelach z dolnej części gamy, a moment obrotowy zwiększono o 5% we wszystkich modelach. W efekcie wyższy zapas momentu obrotowego przekłada się na wyższą wydajność i lepsze właściwości jezdne ciągnika. Maksymalny moment obrotowy osiągany jest teraz przy niższych obrotach – 1300 obr./min – co poprawia reakcję przy obciążeniu i ułatwia ruszanie z miejsca. Pojemność zbiornika paliwa zwiększono do 174 litrów, co pozwala dłużej pracować na jednym tankowaniu.

Trzy modele w opisywanej serii – o mocy 101 KM, 110 KM i 117 KM – wyposażono w dobrze znaną 4-stopniową przekładnię Electro Command™ typu Semi-PowerShift z 16 biegami do przodu i 16 biegami wstecznymi, która cechuje się bezsprzęgłową zmianą biegów, a tym samym mniejszym zmęczeniem operatora. Dodatkowo opcjonalny tryb Auto dysponuje funkcją automatycznej zmiany przełożeń.

New Holland, oprac.red.AS

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *