Grunt to podstawa – badaj glebę!
Tej wiosny firma J.S. Hamilton Poland Sp. z o.o. rusza z kampanią edukacyjną GRUNT TO PODSTAWA, której celem jest zwiększenie świadomości naszego społeczeństwa odnośnie korzyści, płynących
ze zbadania gruntu pod nieruchomością, zakładem przemysłowym lub w miejscu, gdzie planujemy uprawiać owoce, warzywa i rośliny.
Przed zakupem wymarzonej nieruchomości, budynku potrzebnego do działalności firmy albo działki letniskowej, chcemy mieć pewność, czy wybrane miejsce będzie bezpieczne, wygodne i przyjazne do życia lub pracy. Staramy się sprawdzić wszystko, zaczynając od lokalizacji, dostępu do mediów,
a kończąc na przyszłym sąsiedztwie. Nie zawsze jednak myślimy o podstawie, czyli gruncie, na którym ma stanąć planowany budynek.
Warto to zmienić i dowiedzieć się, czy ziemia, która już niedługo stanie się naszą przestrzenią do pracy, czy odpoczynku, naszym ogrodem lub działką uprawną nie zawiera przypadkiem szkodliwych zanieczyszczeń. Dzięki zbadaniu gruntu zyskamy pewność, że wybrane przez nas miejsce do życia codziennego (dom), odpoczynku (działka) lub pracy (zakład przemysłowy), w przyszłości nie zaskoczy nas na przykład nieurodzajem lub innymi problemami, z którymi będziemy musieli się zmagać. Warto pamiętać, że choć badania gruntu nie zawsze są wymagane, to usunięcie zanieczyszczeń już tak,
a koszty remediacji bywają bardzo wysokie.
Po co w ogóle badać grunt?
Wyniki badań gruntu są wymagane przede wszystkim od deweloperów, którzy muszą przedstawić pełną dokumentację planowanej nieruchomości przyszłym nabywcom budynku (np. biura korporacji). Czasem jest to również konieczne do uzyskania decyzji środowiskowej i pozwolenia na budowę (szczególnie na terenach poprzemysłowych). Podzleceniami badań gruntów do laboratoriów zajmują się też zakłady przemysłowe. Dla inwestorów prywatnych wprawdzie nie ma wymogu badania gruntu, ale i tak warto je wykonać lub zażądać takiej dokumentacji od sprzedawcy intersującego nas terenu.
Otwarci na współpracę
Kampania GRUNT TO PODSTAWA zakłada nawiązanie współpracy z osobami i firmami, których działalność związana jest z branżą mieszkaniową, rolniczą i ogrodniczą. Powstaną materiały edukacyjne, strona internetowa kampanii oraz ulotki informacyjne na temat możliwych zanieczyszczeń. Wspólnie ze wszystkimi zainteresowanymi partnerami chcemy dzielić się wiedzą
o gruntach nie tylko z profesjonalistami czy rolnikami, ale też ze wszystkimi, którzy planują budowę domów jednorodzinnych i uprawę ekologicznych ogródków – zaprasza do współpracy ekspert.