Fendt 516 Vario nagrodzony

Fendt 516 Vario o mocy maksymalnej 171 KM (wg normy  ECE R120).

Silnik – oszczędny napęd
Do napędu zastosowano silnik DEUTZ o pojemności 4,04 l. W celu osiągnięcia wysokiej wydajności  w silniku zastosowano technikę czterozaworową i wysokociśnieniowy wtrysk paliwa Common Rail. Ciągnik ten spełnia najwyższe wymagania dotyczące normy emisji spalin. Spełnia je dzięki zastosowaniu selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) i bezobsługowego filtra cząstek stałych SCF. Zaletą zastosowanego filtra SCF jest sposób jego oczyszczania, odbywa się to bez konieczności dodatkowego wtrysku paliwa co skutkuje niższym jego zużyciem i jednocześnie ochroną środowiska naturalnego.

Vario – to czego nie widać
Do przeniesienia napędu zastosowano znaną i cenioną z poprzednich modeli przekładnię bezstopniową Vario ML 90. Konstrukcja Vario pozwala na jazdę z prędkością od 0,02 do 50 km/h.  Ważną zaletą przekładni Vario jest możliwość dobrania idealnej prędkości do wykonywanych prac i zmiany jej  bez przerywania przeniesienia napędu. Niezależnie od wykonywanej pracy prędkości super pełzające są dostępne w standardzie. Elektronika ciągnika Fendt 516 Vario wspomaga pracę operatora czyniąc ją bezpieczniejszą, łatwiejszą i wydajniejszą.   Ciągnik standardowo wyposażono w system TMS. Zarządza on pracą silnika i przekładni dobierając najbardziej odpowiednie ustawienia do wykonywanej pracy dbając jednocześnie,  aby zużycie paliwa było jak najniższe.

Kabina – centrum dowodzenia
Dla zapewnienia komfortu pracy operatora Fendt 516 Vario wyposażony został w nowoczesną kabinę VisioPlus. Bardzo dobra widoczność jak i ergonomia zapewnią optymalne warunki pracy dla operatora. Zagięta na dach przednia szyba zapewnia komfortową pracę również z ładowaczem czołowym. Szerokie pole widzenia wpływa nie tylko na wydajność i komfort pracy, ale także na wysoki poziom bezpieczeństwa. Na wysoki komfort i bezpieczeństwo ma też duży wpływ standardowo montowana amortyzacja osi przedniej.  Do obsługi i programowania ciągnika zastosowano nowoczesne, dotykowe terminale 7 lub 10,4 cala. Ich intuicyjna obsługa zapewni nie tylko łatwy dostęp do wielu funkcji ciągnika takich jak programowanie pracy na uwrociach pola, programowanie hydrauliki, ustawianie prędkości tempomatu i obrotów silnika, ale również dzięki systemowi VarioDoc Pro pozwoli na zbieranie informacji o wykonywanych pracach, ich dokumentowanie i przesyłanie do bazy danych gospodarstwa.

Hydraulika – i wszystko co zdecydujesz
Jak w każdym ciągniku Fendt układy hydrauliczne są rozdzielone. Olej z przekładni nie miesza się z olejem hydraulicznym co pozwala na ich dłuższe wykorzystanie, a przez to niższe koszty eksploatacji. Zewnętrzny układ hydrauliczny ciągnika 516 Vario to  maksymalnie 5 par wyjść hydraulicznych z tyłu i dwie z przodu ciągnika. Sercem układu jest zmiennowydatkowa pompa hydrauliczna o wydatku 75, 110 lub 158 l/min. Wszystkie zawory hydrauliczne sterowane są elektrycznie z kabiny ciągnika, możliwe jest również sterowanie jednym zaworem z zewnątrz. Sterowanie przepływem oleju, czasem pracy poszczególnych zaworów, funkcją priorytetu odbywa się z kabiny ciągnika przez Varioterminal. Do dyspozycji z tyłu mamy TUZ z elektrohydraulicznym sterowaniem. Przedni TUZ występuje w wariancie bez lub z elektrohydraulicznym sterowaniem jak i z funkcją odciążania.  Maksymalny udźwig tylnego podnośnika to 7.780 daN, przedniego 3.420 daN. Maksymalna masa całkowita to 10500 kg.

Wyposażenie dodatkowe – wybierz to co potrzebne
Szeroki wybór wyposażenia opcjonalnego, różnych rozmiarów ogumienia jak również możliwość wyposażenia ciągnika Fendt 516 Vario w system prowadzenia równoległego Vario Guide, kontrolę sekcji czy zmienne dawkowanie wspierają operatora zwiększając jego wydajność pracy i obniżając jednocześnie jej koszty.  Dodatkowym atutem będzie zwiększenie bezpieczeństwa pracy jak i pozytywny wpływ na środowisko przez obniżenie zużycia paliwa, nawozów sztucznych czy środków ochrony roślin. Wszystko aby spełnić oczekiwania najbardziej wymagających klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *