Co wpływa na decyzję wybór dealera maszyn rolniczych przez rolnika?

Inwestując w maszynę rolniczą, podejmujemy decyzję o wyborze marki, modelu, specyfikacji, formy finansowania oraz dealera, u którego zamierzamy zakupić sprzęt. Dealer dla rolnika jest partnerem biznesowym, który patrzy długofalowo i buduje zaufanie swoim bogatym doświadczeniem na lokalnym rynku. W ostatnim czasie pojawiły się zmiany w sieciach dealerskich różnych marek, dlatego przeanalizujmy, na co należy zwrócić uwagę.

Warto pamiętać, że współpraca z dealerem nie kończy się w momencie odebrania zakupionej maszyny. Wręcz przeciwnie – relacje zacieśniają się jeszcze bardziej, bo dealer wspiera rolnika m.in. przy zakupie materiałów eksploatacyjnych (np. olejów, filtrów, noży, siatki czy sznurka), przeglądach serwisowych, w optymalizacji i ustawieniach maszyny, doradza w rozwiązaniach rolnictwa precyzyjnego, zakupie części, doposażenia maszyny lub jej naprawach. Odległość lokalizacji oddziału dealera ma więc duże znaczenie. W przypadku, gdy oddziały dealerskie są licznie zlokalizowane w regionie, czas reakcji i dojazdu do gospodarstwa jest krótszy, co jednocześnie obniża sam koszt dojazdu np. serwisu.

Każdy region charakteryzuje się specyficzną produkcją rolną i wynikającymi z tego zadaniami, które muszą spełnić maszyny. Choć producenci prześcigają się we wprowadzaniu nowych, różnych innowacyjnych rozwiązań, opcji i doposażenia w swoich produktach, zadaniem handlowca dealera jest doradzenie rozwiązania i opcji wyposażenia maszyny, które umożliwią szybkie i efektywne wykonanie zadań w gospodarstwie. Im bardziej doświadczony handlowiec na lokalnym rynku, tym szerszy zakres wiedzy i dzięki temu lepiej dopasowana maszyna do oczekiwań rolników.

Dealer zdaje sobie również sprawę, że rolnicy oczekują możliwości przetestowania maszyny przed zakupem na polu wraz ze swoimi maszynami towarzyszącymi. Dlatego powinien dysponować flotą maszyn demonstracyjnych.

Każdy rolnik rozumie, że udane zbiory to te, które przebiegają sprawnie i bez zakłóceń. W przypadku awarii maszyny, doświadczony serwis poradzi sobie z usunięciem usterki szybciej, dzięki czemu przerwa w pracy jest krótsza.

Co więcej w sezonie żniwnym (zbożowym i kukurydzianym), profesjonalny dealer prowadzi dyżury żniwne od lipca do października siedem dni w tygodniu, przez całą dobę.

Warto zwrócić również uwagę u dealera, czy ma on możliwość przedłużenia ochrony gwarancyjnej o kolejne lata, przed zakończeniem okresu fabrycznej gwarancji. Jest to szczególnie ważne, gdy chcemy ograniczyć ryzyko niespodziewanych kosztów.

Wydłużone dyżury w okresie żniwnym oraz pełna dyspozycyjność to cechy pożądane u dealera przez właścicieli maszyn. Podobnie jak, łatwy dostęp do części zamiennych. Doświadczenie i zaufanie w sprawnym zaopatrzeniu w części i materiały eksploatacyjne dealer buduje jednak przez wiele lat na podstawie rozmiaru parku maszyn.

Wybór odpowiedniej maszyny na samym doradztwie jednak się nie kończy. Rolnicy często liczą bowiem, że dealer odbierze maszynę używaną w rozliczeniu. Coraz częściej zdarza się także, że rolnicy poszukują używanych już maszyn u dealerów.

Analizując budżet ponadto, coraz częściej decydujemy się na skorzystanie z różnych możliwości finansowania fabrycznego, np.: pożyczki zwykłej i europejskiej oraz leasingu. Takie rozwiązania umożliwiają inwestycję w maszynę nawet z wyższym wyposażeniem.

Firma CLAAS podczas niedawnej konferencji prasowej online zaprezentowała swojego nowego dealera na Podlasiu: CONTRACTRUS AGRO.

ZOBACZ FOTOGALERIĘ

Claas, oprac.red.AS

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *