3 tys. ton rosyjskiej pszenicy za bitcoiny
W ubiegłym miesiącu statek towarowy przewiózł 3 tysiące ton pszenicy z Rostowa nad Donem w Rosji do Samsun w Turcji. Przewóz pszenicy został opłacony przy pomocy Bitcoina. Transport pszenicy był częścią testów systemu płatności dla towarów masowych opartego o technologię blockchain.
– Chcemy stworzyć transgraniczny system płatniczy, który będzie prostszy i szybszy niż rozwiązania dostępne dzisiaj. Z tego co nam wiadomo, jest to pierwsza umowa frachtowa oparta na kryptowalutach – Ivan Vikulov, dyrektor generalny Prime Shipping Foundation.
Prime Shipping Foundation stara się aktualnie o licencję bankową na Gibraltarze, która umożliwi szybszą i łatwiejszą wymianę kryptowalut na waluty fiat. Brytyjskie terytoria zamorskie są jednymi z najbardziej przyjaznych dla kryptowalut na świecie. PSF nie jest pierwszą firmą, która podejmuje działania związane z kryptowalutami. Największy na świecie przewoźnik kontenerów A.P. Moller-Maersk rozpoczął współpracę z IBM. Celem tej współpracy ma być ograniczenie papierkowej roboty i biurokracji poprzez udostępnienie platformy handlowej o globalnym zasięgu.
– Największą rzeczą, której brakuje tej branży do uwolnienia potencjału cyfryzacji, jest stworzenie narzędzia, które podniesie standardy w całej branży – Vincent Clerc, dyrektor marketingu Maersk. Platforma ma zostać udostępniona w połowie 2018r. Będzie ona oparta o technologię blockchain, co ma pomóc w zarządzaniu i śledzeniu kontenerów na całym świecie.
Obecnie dostawa mrożonych towarów z Afryki Wschodniej do Europy musi przejść przez około 30 osób i organizacji oraz obejmować około 200 różnych rodzajów komunikacji. Ograniczenie biurokracji ma pozwolić oszczędzić nawet jedną piątą całkowitego kosztu transportu kontenera.
gospodarkamorska.pl / bithub.pl